Kategóriák
Internet Technológia

Mi az a keresőmarketing?

A keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) egy olyan digitális marketingstratégia, amelyet egy weboldal láthatóságának növelésére használunk a keresőmotorok találati listáján (SERP – Search Engine Page Results).

Míg maga a kifejezés egyszerre utalt mind az organikus keresési tevékenységekre, például a keresőoptimalizálására (SEO), mind a fizetettre, most már szinte kizárólag a fizetett keresési hirdetésekre utal.

Gyakran emlegetik PPC kampánynak, vagy fizetett hirdetéseknek is (PPC – Pay Perc Click).

Miért fontos a SEM?

A keresőoptimalizálás a legtöbb esetben hónapokat vesz igénybe, azonban a fizetett hirdetéseket akár egy nap alatt is el lehet indítani, így folyamatos befektetéssel pillanatok alatt lehet kampányokat létrehozni, ezzel pedig releváns vásárlókat és érdeklődőket csábítani a kívánt oldalra.

A keresőmarketing során a hirdetők csak azokra a megjelenésekre fizetnek, amelyek látogatókat eredményeznek.

Mivel a fogyasztók keresési kérdéseket keresnek azzal a szándékkal, hogy kereskedelmi jellegű információkat keressenek, kiváló lelkiállapotban vannak vásárláshoz, összehasonlítva más webhelyekkel, például a közösségi médiával, ahol a felhasználók nem kifejezetten keresnek valamit.

Jellemzően akik egy keresőmotorban keresnek bizonyos kifejezésekre, azok már valamilyen szinten elkötelezettek az mellett, hogy vásároljanak, így egy PPC kampány, vagy keresőmarketing tevékenységnél könnyedén lehet eladásokat generálni, természetesen csak a megfelelő kifejezések használatával.

A keresőmarketing pontosan a megfelelő időben éri el a fogyasztókat: amikor nyitottak az új információkra. A digitális reklám többségével ellentétben a PPC reklámozása nem betolakodó, és nem szakítja meg feladataikat.

Ahogy már írtuk, keresőmarketinggel, vagyis PPC kampányokkal, fizetett hirdetésekkel lehet  a leggyorsabban látogatókat generálni.

A keresőmotorok bonyolult algoritmusokat használnak annak biztosítására, hogy minden kereséshez a legrelevánsabb eredményeket érjék el, ideértve a helyet és az egyéb rendelkezésre álló információkat.

A fizetett keresési hirdetéseknél a szponzorált hirdetések a keresőmotor találati oldalainak tetején és oldalán jelennek meg, így nagyobb láthatóságot kapnak, mint az organikus találatok.

Tegyük fel, hogy Ön olyan ügyfél, aki egy terméket vagy szolgáltatást keres online. Elnavigál a keresőmotorba, és beírja a keresési kifejezéseket (más néven kulcsszavakat).

Az eredményoldalon (találati lista) olyan vállalati hirdetésekkel találkozik, amelyek kulcsszavai megegyeznek a keresésben szereplő kulcsszavakkal.

Ezek a hirdetések az oldal jól látható helyein jelennek meg – a többi kulcsszóval megegyező találati listával együtt. A fizetett listák relevánsak az Ön konkrét keresésekor, ezért nagyobb a valószínűsége, hogy rákattint egy ilyen fajta hirdetésre.

Most nézzük meg, hogy a SEM-kampányok hogyan működnek a marketing szempontjából.

A marketing szakértő az alábbi feladatok végzi el egy PPC kampány menedzselésekor, tervezésekor:

  • Kulcsszó kutatást végez, és kiválasztja a webhelyéhez vagy termékéhez kapcsolódó kulcsszókészletet;
  • Kiválasztja a hirdetés földrajzi helyét, ahol megjelenik (pl. Magyarország)
  • Létrehoz egy szöveges hirdetést, amelyet megjeleníthet a keresési eredmények között
  • Ajánlatot tesz arra az árra, amelyet hajlandó fizetni minden egyes kattintás után.

Sokan a fizetett hirdetéseket tartják a legjobb befektetési megtérülés eszköznek, azonban a keresőoptimalizálás olcsóbb tud lenne, természetesen csak akkor, ha jól végzik!

Magyarországon a legtöbben kétség kívül a Google Ads-ot használják fizetett hirdetésekre. Integrálva van a találati listával, így mindig megjelennek a fizetett hirdetések az organikus találati lista fölött és alatt, így mindig előnyben lesznek, magyarul nagyobb lesz az átkattintási arányuk (100 emberből többen fognak rákattintani, mint az organikus találati lista legelső helyezettjére).

A keresőmarketing régen magába foglalta a PPC-t és a SEO-t, mára már azonban csak a fizetett hirdetéseket értjük eme kifejezés alatt.