Mitől jó egy bútor webáruház? Milyen szolgáltatásokat keresnek a felhasználók? A koronavírus kezdete óta az online vásárlás egyre fontosabbá válik. Számos kereskedő cég megpróbált átállni a webes értékesítésre, de nem mindenkinek sikerült egyformán. Több száz eladó van, ennek eredményeként szó szerint több ezer ajánlat található az interneten. A bútor webáruházak sikere elsősorban a minőségi kínálatban, a fogyasztó számára elfogadható ár/érték arányban, a szállítási költségek mértékében és annak gyorsaságában érhető tetten. Íme három figyelemre méltó e-shop.
Marcomobili
Nagyon jól alkalmazzák a storytelling módszerét, hiszen egyrészt részletesen leírják, hogy honnan indult a bútorboltjuk, hol tartanak most. Emellett több olyan történetet is megosztanak, amelyek részletesen kifejtik, hogy bizonyos ismert személyek – például Hódi Pamela – hogyan rendezte be otthonát, milyen bútorokat választott. A weboldaluk nagyon szép, átlátható, letisztult.
Mobilan-konyhabútor
Kicsit kilóg a sorból ez a weboldal, hiszen kifejezetten konyhabútorokra szakosodott a cég. Ingyenes tervezést és helyszíni felmérést biztosítanak, és többféle garanciát is adnak a termékeikre, munkájukra. Külön említésre méltó, hogy sokféle referenciát mutatnak az oldalon, ami kiváló inspirációs forrásként szolgál a fogyasztók számára, illetve tükrözi, hogy a vállalat milyen munkákat oldott meg az elmúlt időszakban.
Domeamobili
A kifejezetten olasz bútorokra szakosodott oldal nem a letisztultságával és a jól felépített felhasználói élményével érdemel szót, hanem azért, mert egy olyan réteg piacra céloznak, amelyre van kellő kereslet és alacsony a kínálati verseny. Klasszikus webáruházat nem is működtetnek, azonban lehetőség van a főbb kollekciókat nagy méretben megtekinteni, de vásárlásra csak személyesen lehet sort keríteni.