Kategóriák
Internet Technológia

A legelterjedtebb marketing típusok 2020-ban

A marketingnek rengeteg fajtája van, melyek mind beváltak az évtizedek, vagy akár évszázadok alatt. Ahogy fejlődik a technológia, annál jobban tolódik el az irány a digitális marketing felé, azonban számtalanszor láthatjuk, hogy a piacvezető cégek a régebbi módszereket is használják. Listánkban összeszedtük azokat a marketing eszközöket, melyek dominálták 2020-at és valószínűleg a következő évben is jó párszor fogunk találkozni velük.

Tradicionális marketing

Jellemzően a márkaépítést értjük olyan csatornákon, melyek az internet előtt is jelen voltak, úgy mint a televízió, rádió, nyomtatott sajtó, és hirdetőtáblák. Jellemzően csak a piacvezető cégek alkalmazzák még ezeket az eszközöket, mivel az áruk jóval drágább, mint a digitális marketing fajtáké.

Digitális marketing

Ebbe a marketin típusba minden olyan beleillik, mely az interneten valamilyen formában alkalmazza, azon eszközein megjelenik. Ezt a típust számos kisebb fajtára is lehet bontani, melyet meg is teszünk ebben a bejegyzésben. A digitális marketing évről-évre fejlődik és növekszik, mivel folyamatosan emelkednek a kiadások is. Jellemzően két részre szokták bontani, sokan külön szedik a keresőmarketinget és a keresőoptimalizálást.

Keresőmotor optimalizálás

Jellemzően keresőoptimalizálásnak nevezik, de a „hivatalos” megnevezése keresőmotor optimalizálás, vagy Search Engine Marketing (SEM). Lényege, hogy a vállalkozás termékei, vagy szolgáltatási megjelenjenek a különböző keresőmotorok találati listáján. Amikor a felhasználó beír egy bizonyos kifejezést, ami az adott vállalkozás valamilyen termékéhez, vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik, akkor annak az oldalnak meg kell jelennie a találati listán. Természetesen ez csak akkor érhető el, ha ez a cég erőforrást és pénzt fektet a keresőoptimalizálásba.

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy kiváló eszköz, hogy a felhasználókkal megismertessük a vállalkozásunkat, valamint segíthetjük a keresőrobotokat, hogy értékes információkat találjanak a szolgáltatásokról, termékekről. Definíciója szerint a tartalom előállítását, megjelenítését, többszörözését jelenti a célfelhasználók számára. A leggyakoribb tartalommarketing csatornák a szociális média felületek, és blogok.

A tartalommarketing célja, hogy segítsük a felhasználókat a vásárlási folyamatban. Elősző edukálni kell őket a leggyakoribb kérdésekről és el kell oszlatni mindenféle kétséget, mielőtt vásárlásra adnák a fejüket. Ezután ütemezni kell a folyamatos tartalmakat, hogy a lehető legjobban segítsük a felhasználókat.

Email marketing

Az email marketing azt jelenti, hogy edukáló, vagy szórakoztató tartalmakat, illetve akciós ajánlatokat küldünk a felhasználóknak, akik saját akaratukból adják meg az email címüket vállalkozásunknak. A fő célja ennek a marketing típusnak, hogy mélyítsük a felhasználó és vállalkozunk közötti kapcsolatot, ezáltal növeljük az eladás esélyét, valamint tanítsuk a felhasználókat a vállalkozásunkról.

Ezek lettek volna a leggyakoribb marketing típusok 2020-ban.

Kategóriák
Internet Technológia

Mi az a keresőmarketing?

A keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) egy olyan digitális marketingstratégia, amelyet egy weboldal láthatóságának növelésére használunk a keresőmotorok találati listáján (SERP – Search Engine Page Results).

Míg maga a kifejezés egyszerre utalt mind az organikus keresési tevékenységekre, például a keresőoptimalizálására (SEO), mind a fizetettre, most már szinte kizárólag a fizetett keresési hirdetésekre utal.

Gyakran emlegetik PPC kampánynak, vagy fizetett hirdetéseknek is (PPC – Pay Perc Click).

Miért fontos a SEM?

A keresőoptimalizálás a legtöbb esetben hónapokat vesz igénybe, azonban a fizetett hirdetéseket akár egy nap alatt is el lehet indítani, így folyamatos befektetéssel pillanatok alatt lehet kampányokat létrehozni, ezzel pedig releváns vásárlókat és érdeklődőket csábítani a kívánt oldalra.

A keresőmarketing során a hirdetők csak azokra a megjelenésekre fizetnek, amelyek látogatókat eredményeznek.

Mivel a fogyasztók keresési kérdéseket keresnek azzal a szándékkal, hogy kereskedelmi jellegű információkat keressenek, kiváló lelkiállapotban vannak vásárláshoz, összehasonlítva más webhelyekkel, például a közösségi médiával, ahol a felhasználók nem kifejezetten keresnek valamit.

Jellemzően akik egy keresőmotorban keresnek bizonyos kifejezésekre, azok már valamilyen szinten elkötelezettek az mellett, hogy vásároljanak, így egy PPC kampány, vagy keresőmarketing tevékenységnél könnyedén lehet eladásokat generálni, természetesen csak a megfelelő kifejezések használatával.

A keresőmarketing pontosan a megfelelő időben éri el a fogyasztókat: amikor nyitottak az új információkra. A digitális reklám többségével ellentétben a PPC reklámozása nem betolakodó, és nem szakítja meg feladataikat.

Ahogy már írtuk, keresőmarketinggel, vagyis PPC kampányokkal, fizetett hirdetésekkel lehet  a leggyorsabban látogatókat generálni.

A keresőmotorok bonyolult algoritmusokat használnak annak biztosítására, hogy minden kereséshez a legrelevánsabb eredményeket érjék el, ideértve a helyet és az egyéb rendelkezésre álló információkat.

A fizetett keresési hirdetéseknél a szponzorált hirdetések a keresőmotor találati oldalainak tetején és oldalán jelennek meg, így nagyobb láthatóságot kapnak, mint az organikus találatok.

Tegyük fel, hogy Ön olyan ügyfél, aki egy terméket vagy szolgáltatást keres online. Elnavigál a keresőmotorba, és beírja a keresési kifejezéseket (más néven kulcsszavakat).

Az eredményoldalon (találati lista) olyan vállalati hirdetésekkel találkozik, amelyek kulcsszavai megegyeznek a keresésben szereplő kulcsszavakkal.

Ezek a hirdetések az oldal jól látható helyein jelennek meg – a többi kulcsszóval megegyező találati listával együtt. A fizetett listák relevánsak az Ön konkrét keresésekor, ezért nagyobb a valószínűsége, hogy rákattint egy ilyen fajta hirdetésre.

Most nézzük meg, hogy a SEM-kampányok hogyan működnek a marketing szempontjából.

A marketing szakértő az alábbi feladatok végzi el egy PPC kampány menedzselésekor, tervezésekor:

  • Kulcsszó kutatást végez, és kiválasztja a webhelyéhez vagy termékéhez kapcsolódó kulcsszókészletet;
  • Kiválasztja a hirdetés földrajzi helyét, ahol megjelenik (pl. Magyarország)
  • Létrehoz egy szöveges hirdetést, amelyet megjeleníthet a keresési eredmények között
  • Ajánlatot tesz arra az árra, amelyet hajlandó fizetni minden egyes kattintás után.

Sokan a fizetett hirdetéseket tartják a legjobb befektetési megtérülés eszköznek, azonban a keresőoptimalizálás olcsóbb tud lenne, természetesen csak akkor, ha jól végzik!

Magyarországon a legtöbben kétség kívül a Google Ads-ot használják fizetett hirdetésekre. Integrálva van a találati listával, így mindig megjelennek a fizetett hirdetések az organikus találati lista fölött és alatt, így mindig előnyben lesznek, magyarul nagyobb lesz az átkattintási arányuk (100 emberből többen fognak rákattintani, mint az organikus találati lista legelső helyezettjére).

A keresőmarketing régen magába foglalta a PPC-t és a SEO-t, mára már azonban csak a fizetett hirdetéseket értjük eme kifejezés alatt.

Kategóriák
Technológia

Ózonos gépjármű tisztítás előnyei

Az ózonnal történő tisztítás kiváló a gépkocsi belső terének tisztítására, illetve a klímaberendezés fertőtlenítésére. A gépjárművek klímája gyakran felelős a különféle megbetegedések, fertőzések kialakulásáért, éppen ezért nagyon fontos, hogy rendszeres időközönként tisztíttassuk ki. Az ózonos kezelés olyan eljárás, ami makulátlanul eltünteti a szennyeződéseket, penészgombákat és baktériumokat, a klímából és a szellőzőrendszerből egyaránt, de még a kellemetlen szagokat is megszünteti, például remek a dohányfüst ellen.

A szokványos klímatisztításnál az ózonos megoldás lényegesen gyorsabb és hatékonyabb, nem mellesleg egyszerűbb is. Hatalmas előnye, hogy nem maradhat utána káros vegyület, mert abszolút vegyszermentes, tehát környezetbarát. Ennek a tulajdonságának köszönhetően a kisgyermekes családoknak célszerű ezt a módszert választaniuk az utastér tisztításához, fertőtlenítéséhez.

Tipp: gyakori műszaki meghibásodások kisteherautóknál

A kellemetlen szagokat nem csupán elfedi, hanem teljes mértékben megszünteti, így az ülésszövetek, szőnyeg és a szellőzőrendszer is garantáltan megtisztul. A gépkocsiban keletkezett bántó illatokat számtalan dolog előidézheti, ilyen lehet a dohányzás, állatszőr vagy a klíma, amit elhanyagoltak. Az üzletekben megvásárolt illatosító önmagában nem elegendő és képtelen megszüntetni az utastérben terjengő bűzt. Egyébként is előnyösebb, ha az illatosító nem keveredik össze a nem kívánatos szagokkal.

Az autóklíma tisztításának ideje…

Amint már fentebb említettük, a klíma rendszerében előszeretettel szaporodnak el a mikroorganizmusok. A sötét és nedves terület kedvező számukra.

Egy személyautó ózonos tisztítása körülbelül 15-30 percet vesz igénybe, de ez nagyban függ a szennyezettség mértékétől. Az ár cégenként és városonként változó, de nagyjából 7.500 Huf körül mozog. Teherautókon, kisteherautókon, buszokon is elvégezhető a folyamat, itt egy picivel több idővel és magasabb összeggel számoljunk.

Amennyiben úgy érezzük, hogy nincsenek jó illatok az autóban és ezt már a kárpit is magába szívta, okvetlen vegyük igénybe a szolgáltatást, ami az allergiában és asztmában szenvedőknek még nagyobb előnyére válik, hiszen magasabb az esélye az allergiás reakció kialakulásának, ha az érintett személy szervezete irritálva van.

Kategóriák
Technológia

A GPS nyomkövetés jelentősége

A GPS egy naponta, több milliók által használt technológia, mely megreformálta az utazást, helyzetjelentést és a nyomkövetés. Global Positioning System, magyarul Globális Helymeghatározó Rendszer-t jelenti a rövidítés. Eredetileg az amerikai védelmi minisztérium fejlesztette és építette ki, természetesen elsődlegesen katonai célokra, de mára már bárkinek elérhetővé vált. Eredetileg 24 műholdból állt a GPS rendszer, de további műholdakat lőttek fel, így kiegészítve 31-re a számot. A további vezető országok is fejlesztik a saját műholdas rendszereiket. A technológia tehát bárki számára elérhető és ezt kiválóan lehet alkalmazni a helymeghatározásnál, valamint a nyomkövetésnél is.

GPS nyomkövetés

Hogyan működik a GPS nyomkövetés?

A GPS nyomkövetés rendkívül egyszerű a gyakorlatban, mivel csak egy jeladó, valamint egy SIM kártya szükséges a működéséhez. Az ezzel a szolgáltatással foglakozó cégek általában fejlesztenek egy saját alkalmazást, mely felületén a felhasználó pontosan nyomon tudja követni a kívánt gépjárművét, flottáját, vagy akár szeretteit, háziállatait. A legnépszerűbb felhasználási módja a GPS nyomkövetésnek a gépjármű nyomkövetés, de az gyakran fordul flottakövetésbe is. Az autóra, teherautóra, vagy kamionra csak fel kell helyezni a GPS nyomkövetőt, belehelyezni a SIM kártyát és már figyelni is lehet, hogy az adott jármű hol is jár a nagyvilágban. A GPS nyomkövetést már rendkívül kedvező áron lehet kérni a különböző cégeknél, ráadásul van, ahol moduláris módon alakították ki az ajánlatokat, vagyis csak azért kell a megrendelőnek fizetnie, amit használ is. Ilyen plusz szolgáltatások lehetnek az üzemanyag sapka levétel érzékelés, vagy a raktárnyitás érzékelése. A GPS nyomkövetés egyre jobban terjed Magyarországon, mivel rendkívül alacsony összegért biztonságban tudhatja a megrendelő a járművét, lopás esetén pedig szinte méterre pontosan meg lehet határozni a helyzetét, járjon bárhol a nagyvilágban, így pontos információt lehet adni a rendőrségnek.

Kategóriák
Technológia

Vezérelhető okosüveg – az üveg berendezések jövője

Az üvegberendezések meglehetősen feldobják környezetüket, a lakberendezők is előszeretettel ajánlják, mivel modernek és egyben elegánsak is. Az üvegből készült berendezések teljes mértékben biztonságosak, a gyártásuk során rengeteg előírást be kell tartaniuk a készítőknek. A technológia fejlődésének köszönhetően az üvegiparban már megjelent a vezérelhető okosüveg is.

Mi az a vezérelhető okosüveg és milyen előnyei vannak?

Az átlátszó üvegfelületet pillanatok alatt, egyetlen kapcsolással tejszínűvé változtathatjuk. Az okosüveg többféle módon is vezérelhető, történhet fali kapcsolóval, távirányítóval vagy okostelefonnal. Az átlátszón kívül választhatunk színes, esetleg opálos felületű üveget is. A beépítést részletes tervezés előzi meg, a szakemberek a megrendelő egyedi igényeit is figyelembe veszik. Az olyan helyekre, ahol szigorú higiéniai előírások betartása kötelező, kiváló megoldás az antibakteriális üveg kombinációja az okosüveggel, ami nem csak takar, hanem meggátolja, hogy a baktériumok megtelepedjenek. Ilyen hely lehet egy kórházi műtő, vizsgáló, háziorvosi rendelő, stb. Ezen kívül okosüveggel találkozhatunk még hotelekben, vendéglátó egységekben, boltokban, irodaházakban, otthonunkban pedig használhatjuk függöny helyett, esetleg térelválasztóként, de még a fürdőszobába is telepíthető, akár színes, tűzálló, edzett vagy különleges formájú változatban is.

Az okosüveg tisztítása…

A tisztítása pofon egyszerű, ugyanúgy kell eljárnunk, mint a hagyományos üveg esetében, egy nedves rongy vagy egy üvegtisztító spray elegendő ahhoz, hogy megszabadítsuk a szennyeződésektől. Kerüljük az érdes, dörzsölő anyagokat, mert azok könnyen megkarcolhatják a felületét. A tisztítás során a vezérelhető okosüveg mindig legyen kikapcsolva.