Kategóriák
Divat Technológia

Virtuális próbafülkék és AR divat alkalmazások.

Roland és Allissa új korszakot nyit a divatban.

Allissa mindig is álmodozó volt. Gyermekkorában elbűvölte a divat, de nem csak a ruhák. Az emberek kapcsolata a stílussal és a kifejezésmóddal. Ahogy az idő múlt, és a technológia egyre nagyobb szerepet kapott az életünkben, Allissa azon kezdett gondolkodni, hogyan lehetne ötvözni a divat és az innováció világát. Eközben Roland, a technológiai zseni, szinte minden este a legújabb AR fejlesztésekkel kísérletezett. Amikor találkoztak, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy közös álmaik vannak. Valami olyat akarnak létrehozni, ami nemcsak modern, hanem forradalmi is. Így született meg az ötletük: egy olyan vállalkozás, amely a vásárlási élményt alapjaiban változtatja meg. Allissa egy ruhaboltban állt. Kezében egy gyönyörű ruha, de a próbafülkék előtti hosszú sorok miatt elment a kedve a vásárlástól. „Miért nem próbálhatnám fel ezt a ruhát anélkül, hogy bemennék a fülkébe?” – gondolta. Innen már csak egy lépés választotta el a gondolatot attól, hogy Rolanddal megossza. Roland azonnal felismerte a potenciált. „AR (kiterjesztett valóság) segítségével ezt simán megoldhatjuk! Az emberek a telefonjuk vagy egy okosszemüveg segítségével láthatnák magukat a kiválasztott ruhában, mintha csak rájuk lenne szabva.” Ez az ötlet volt a Virtuális Próbafülke Alkalmazásuk alapja.

Hogyan működik a technológia?

A rendszer működése egyszerű, de zseniális. A felhasználók letöltenek egy alkalmazást, amely összekapcsolja őket a bolt kínálatával. Az AR technológia a telefon kameráját használja, hogy a valós időben készített képükre vetítse a kiválasztott ruhadarabot. A pontos illeszkedéshez a mesterséges intelligencia testparamétereket elemző algoritmusokat használ. A legjobb része? Nemcsak ruhákat próbálhatnak, hanem kiegészítőket, sminket, sőt frizurát is. Az alkalmazás azt is megmutatja, hogyan mutatnának ezek a különböző megvilágításokban vagy akár különböző helyszíneken, például egy elegáns bálteremben vagy egy nyári fesztiválon. Az első próbák a barátaikkal és családtagjaikkal zajlottak. Egyikük, Leila, egy esküvői ruhát próbált ki az alkalmazással. „Egyszerűen lenyűgöző! Azonnal el tudtam képzelni magam benne, és nem kellett órákig keresgélnem az üzletek között” – mesélte. A pozitív visszajelzések megerősítették őket abban, hogy jó úton járnak. Az alkalmazás nemcsak kényelmet nyújtott, hanem csökkentette a felesleges vásárlásokat is, hiszen az emberek pontosan azt választották, ami igazán megfelelt nekik. Roland és Allissa megoldása túlmutat a vásárlási élmény egyszerű javításán. Az AR divat alkalmazások a fenntarthatóságot is támogatják. Mivel kevesebb ruhadarabot próbálnak fel fizikailag, kevesebb termék rongálódik, és a vásárlók tudatosabb döntéseket hoznak. Egy másik fontos szempont a globális elérhetőség. Allissa és Roland cége lehetőséget nyújt arra, hogy bárki, bárhol kipróbálhasson ruhadarabokat, akár egy másik kontinensen lévő üzlet kínálatából is. Ez különösen vonzó a luxusmárkák számára, amelyek ügyfeleiknek exkluzív, egyedi élményt szeretnének nyújtani. A vállalkozásuk még csak a kezdeti szakaszban van, de Roland és Allissa álmai határtalanok. Terveik között szerepel az AR technológia további fejlesztése, például interaktív, személyre szabott stílustanácsadók beépítése, amelyek nemcsak a testalkathoz, hanem a vásárlók egyéni ízléséhez is igazodnak. „Egy napon talán a virtuális divatbemutatók is megvalósulnak az alkalmazásunkon keresztül” – mosolyog Allissa. Roland hozzáteszi: „Ez nem csak a vásárlásról szól, hanem arról, hogy az emberek magabiztosabban fejezhessék ki önmagukat a divaton keresztül.” Roland és Allissa története inspiráló példa arra, hogyan válhat egy álomból valóság. Együtt nemcsak egy vállalkozást, hanem egy új, izgalmas világot hoztak létre, ahol a technológia és a divat kéz a kézben jár.

Roland és Allissa vállalkozása nem csupán technológiai innováció, hanem a vásárlói élmény teljes átalakítása. A felhasználói visszajelzések alapján egyre több partnerük keresett lehetőséget arra, hogy integrálják ezt a rendszert saját webáruházaikba. Egy nagyobb divatlánc például azt tapasztalta, hogy az alkalmazás bevezetése után 30%-kal csökkent a visszaküldött termékek aránya, ami jelentős költségmegtakarítást jelentett. A páros hamar felismerte, hogy a közösségi média is kulcsfontosságú lehet. Beépítettek egy funkciót, amellyel a vásárlók megoszthatták a “virtuálisan felpróbált” szettjeiket, így még több emberhez jutott el a technológia híre. Ez az interaktivitás nemcsak a vásárlói élményt növelte, hanem új közösségeket is épített a divat köré. Az ilyen forradalmi ötletek megmutatják, hogy a technológia és az emberi kreativitás összefogása milyen hatalmas potenciált rejt. Roland és Allissa példája inspirációként szolgálhat mindazoknak, akik mernek álmodni, és elég bátrak ahhoz, hogy ezeket az álmokat valóra váltsák.

Kategóriák
Otthon Technológia

Jelenlét-szimuláció a gyakorlatban

Anna és férje, Péter hosszú hónapok óta vártak már a közös nyaralásra. Egy gyönyörű tengerparti utazást terveztek, és el is érkezett az idő, hogy elinduljanak. Azonban Anna mindig aggódott, hogy az otthonuk üresen marad – betörés szempontjából sebezhetővé válhat. Korábban előfordult már, hogy a szomszédokat kérte meg arra, hogy figyeljenek az üres házra, de ezúttal egy sokkal megbízhatóbb megoldást választottak: a jelenlét-szimulációt.

Mielőtt elindultak, Péter gondosan beállította a digitális időkapcsolókat a ház különböző pontjain. Az egyik kapcsolóóra a nappaliban volt, amelyet úgy programozott be, hogy esténként egy meghatározott időpontban automatikusan felkapcsolja a lámpákat, majd később kikapcsolja azokat. Ezenkívül a hálószobában is elhelyezett egy digitális időkapcsolót, amely éjfél körül bekapcsolta az éjjeli lámpát, mintha valaki még ébren lenne, mielőtt végleg lefeküdne aludni.

Az időkapcsolók beállítása gyors és egyszerű volt, és a programozhatóság lehetővé tette, hogy minden eszköz véletlenszerű időpontokban működjön, ezzel is növelve a valósághűséget. Péter nem elégedett meg ennyivel: további Digitális Kapcsolóórák segítségével beállította, hogy a redőnyök reggel automatikusan felhúzódjanak, este pedig ismét leereszkedjenek. Ezek a rendszerek különösen hasznosak voltak, mert így nem kellett a szomszédok segítségét kérniük, és mégis olyan volt, mintha valaki mindig otthon tartózkodna.

Az első napokban Anna és Péter kíváncsian várták, hogy a jelenlét-szimuláció valóban beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Esténként, amikor a tengerparti nyaralóban megpihentek, Péter telefonján keresztül ellenőrizte, hogy az időkapcsolók működnek-e. Az okosotthon rendszerén keresztül látni lehetett, ahogy a digitális időkapcsolók pontosan a beállított időpontban felkapcsolják a lámpákat, majd később kikapcsolják azokat. Még a redőnyök is rendben működtek, és minden úgy zajlott, mintha a ház valóban „életben” lenne.

Egyik nap azonban Anna aggódva figyelte a híreket: a környékükön ugyanis betörések történtek. A családja rögtön felhívta, hogy biztonságban van-e a házuk. Anna megnyugtatta őket, hogy a jelenlét-szimulációnak hála a házuk biztonságban van. Elmesélte, hogyan működnek a digitális időkapcsolók, és hogy minden este úgy tűnik, mintha valaki otthon lenne, mivel a lámpák rendszeresen felkapcsolódnak, és a redőnyök is mozognak.

Anna és Péter végül zavartalanul élvezhették a nyaralást, anélkül, hogy az otthonuk biztonsága miatt aggódtak volna. A jelenlét-szimuláció megnyugtatta őket, hiszen minden éjjel a házuk valódi jelenlétet szimulált. Az időkapcsolók megbízhatóan működtek, és a családjuk is megkönnyebbült, hogy van egy technológiai megoldás, amely valóban segíthet a betörések megelőzésében. Egy időrelé precizitása és megbízhatósága nélkül nem lettek volna képesek ilyen valósághű hatást elérni.

Amellett, hogy az otthonuk biztonságban volt, Anna és Péter meglepődve tapasztalták, hogy az energiafogyasztásuk is alacsony maradt. A digitális időkapcsolók a dobókocka funkcióval, ugyanis csak rövid időre kapcsolták fel a lámpákat, így nem terhelte meg túlságosan a villanyszámlájukat sem. Korábban, amikor a szomszédokat kérték meg, hogy néha kapcsolják fel a villanyokat, sokkal több áramot fogyasztottak, hiszen gyakran elfelejtették időben kikapcsolni őket. A programozhatóság révén azonban az időkapcsolók mindig csak a szükséges időtartamra működtek, ami kifejezetten előnyösnek bizonyult.

Mikor visszatértek a nyaralásból, Anna örömmel tapasztalta, hogy a jelenlét-szimulációnak köszönhetően otthonuk tökéletesen biztonságos maradt, és még pénzt is megtakarítottak. Azóta, ha hosszabb távollétre készülnek, Anna mindig gondoskodik róla, hogy a Digitális Kapcsolóórák tökéletesen be legyenek programozva.

A jelenlét-szimuláció tökéletes megoldás mindazoknak, akik hosszabb időre elutaznak, de szeretnék biztonságban tudni otthonukat. Anna és Péter példája jól mutatja, hogy egy kis előre tervezéssel és néhány digitális időkapcsoló használatával otthonunk biztonságát jelentősen növelhetjük. Az okos technológia lehetőséget ad arra, hogy lakásunk „életre keljen”, és ezzel megtévessze a betörőket, akik gyanakvóan kerülik a „lakott” házakat. Amely az otthonvédelem egyik formálya.

A Digitális Kapcsolóórák használata tehát nem csak kényelmes és praktikus, hanem jelentős nyugalmat és biztonságérzetet nyújt azok számára, akik hosszabb időre hagyják magára otthonukat.

Kategóriák
Technológia

Acél és egyéb fémek megmunkálása

A fémek kiemelt fontosságú elemek az életünk minden területén. Az acél tartószerkezetek, amelyek épületeink stabilitásáért felelősek, az autók karosszériája általában acéllemezekből készül, amelyek azon túl, hogy kellemes, designos megjelenéssel vértezik fel az autót biztonsági funkciót is ellátnak, megvédik a járművezetőt és az utasokat is az ütközés következményeitől, amennyire lehet.

Megint másfajta fémek sokkal személyesebb kapcsolatba kerülnek velünk: a nemesfémekből készült ékszerek egy születésnapi ajándéknak is tökéletesek, illetve természetesen az eljegyzési, majd karika gyűrűk régóta jelképezik az emberek közötti összetarozást.
Más fémeket jobb elkerülni, de ha szükség van rájuk, akkor bizony nagyon fontos a minőségi megmunkálás. Az orvosi fémből készült orvosi eszközökkel senki nem szeretne találkozni, viszont jó tudni, hogy egy műtéthez használt szike, fogó stb. kiváló minőségű, szakszerűen megmunkált fémből készül, így feladatát precízen, pontosan tudja ellátni.

Más fémekkel való érintkezést pedig kifejezetten el kell kerülnünk. Vegyük például a higanyt. Korábban bevett gyakorlat volt a fém folyadék halmazállapotát kihasználni hőmérőkben, azonban veszélyt is hordozott magában, hiszen a higany gőzök kifejezetten mérgezőek. Ma már használatukat kerülik a háztartásban is használatos eszközökben. De gondolhatunk az ólomcsövekre, amelyeket régen a vízhálózat alkotóelemeiként is használtak, azonban a szervezetbe bekerülve számos problémához vezetnek. Ezeket a csöveket is igyekeznek mindenhol cserélni, lakásfeújítás során érdemes meggyőződni róla régi építésű ház esetén, hogy nem maradtak-e ólomcsövek a vizesblokkokban.
Minden fém használatához szakszerű megmunkálásra van szükség. Az acélról többet lehet olvasni a Fertechnik acélipari megoldásai oldalon. Lemezmegmunkálás, lézervágás és számos további érdekességet olvashatunk. Az ékszerek készítése iránt érdeklődők akár az ékszerüzletek blogjaiban, vagy a Youtube-on is hasznos információkat találnak.

Kategóriák
Otthon Technológia

Mire van szükség a hatékony home office munkához?

A pandémia sok cég működésében kényszerített ki változást, a zsúfolt irodai munkavégzés lehetetlenné vált a fertőzési kockázatok miatt. Szerencsére a 21. századi technológia olyan lehetőségeket teremtett, amelyekkel nem korlátozódott le a munkavégzés az irodára, hanem a világ bármely szegletéből lényegében zökkenőmentesen el lehet látni a feladatainkat.

Tipikus Home Office helyzet

Nincs szükség másra, mint egy számítógépre és internetkapcsolatra. Vagy mégis? Ezekre az irodai kiegészítőkre nemsokára kitérünk. A home office, az interneten keresztül történő munkavégzés más köntösbe öltözteti a folyamatokat, másképp reagál a szervezetünk az online megbeszéléseken, mint amikor tényleg bent ülünk rajtuk. Több kommunikáció zajlik írásban, vagy telefonon, ahol pedig elveszítjük a metakommunikáció képességét, az arcunk mimikai játékát, vagy egy email esetében a hangsúlyt, tónust.

Mégis úgy tűnik, hogy sok helyen ez a módszer nem csak, hogy szükségállapot idején, de a későbbi, normál munkarend esetén is jól beválik. És hogy mire lesz szükségünk az otthonunkban home officekor is? Nyomtatóra és fénymásoló papírra. Még nem mindenhol lehet elektronikusan elintézni az ügyeinket, és ilyenkor fontos, hogy a kinyomtatott anyag idejében eljusson a címzetthez. Ennek első állomása pedig a nyomtatás. Fekete-fehér és színes nyomtatásra alkalmas papírra egyaránt szükségünk lehet, gondoskodjunk róla, hogy legyen kéznél. Időnként ellenőrizzük a toner vagy festékpatron festék szintjét, nehogy akkor fogyjon ki, amikor fontos hivatalos dokumentumokat kellene kinyomtatni határidőre.

És természetesen nem maradhatnak el azok a dolgok sem, amelyek az íráshoz, iratrendezéshet kellenek, sokszor a hagyományos irodaszerek jobban használhatóak, mint az elektronikus alternatíváik, gondoljunk csak egy határidőnaplóra, amin akkor is ott piroslink a határidő, amikor a számítógép éppen az operációs rendszerét frissíti.

Népszerű nyomtató márkák:

  • Canon nyomtatók
  • Xerox nyomtatók
  • HP nyomtatók
  • Epson nyomtatók

Népszerű fénymásoló papír márkák

  • HP fénymásoló papír
  • Victoria fénymásoló papír
  • Xerox fénymásoló papír
  • Zoom fénymásoló papír
Kategóriák
Technológia

Gazdasági szempontok a munkahelyi világításnál

A vállalkozások célja végső soron a profitmaximalizálás. Amennyiben egy cég a gyára, irodája, épülete belső vagy külső világításának korszerűsítésén gondolkodik, mindenképpen szem előtt kell tartania a gazdasági szempontokat, hiszen ez alapján tudja eldönteni, hogy érdemes-e belevágni a világítás megújításába vagy sem.

Mik a legfontosabb gazdasági szempontok a világítás megújításánál?

Ahhoz, hogy döntést tudjunk hozni a világításról, majd gazdaságossági számítást tudjunk végezni, tudnunk kell azt, hogy mik az alapvető követelményeink a cégnél megvilágítás szempontból. Beszélgessünk el a világítástechnikai szakemberrel, hogy ezen cél megvalósításához milyen technológiai lehetőségek állnak a rendelkezésünkre.

Amennyiben megvannak a technológiai lehetőségek, máris közelebb kerülünk a megoldáshoz. Ezután mérlegelnünk kell, hogy a kiválasztott technológia telepítése milyen beruházási költségeket vonz maga után. Nem csak közvetlenül a technológiai eszközök (vezetékek, égők, lámpák stb.), és ezek beszerelése kerül pénzbe, de az esetleges átépítések; falbontás, álmennyezet beépítés, kábelcsatornázás, festés és egyéb felújítási munkálatok is. Tehát nem hagyakozhatunk csupán a világítással foglalkozó szakemberek által felvázolt költségekkel, az egyéb munkálatokra be kell kérni a felújítást elvégezni képes cégek, mesteremberek ajánlatait.

Tipp: tudj meg többet a színhőmérsékletről

Amikor már tudjuk, hogy mik a beruházási költségek, pontosan fel kell mérnünk azt, hogy a korszerűsítés után milyen üzemeltetési költségekkel számolhatunk. Ebben tudnak segíteni a világítástechnikai szakemberek, hiszen ők tudják, hogy várhatóan mekkora lesz a fogyasztása a rendszernek, valamint milyen karbantartási költségekkel számolhatunk.

Ha sikerült kiszámolni a várható beruházási (fix költség), és a fenntartási, üzemeltetési költségeket (változó költség), ezután már ki tudjuk számolni a megtérülési időt (feltéve, hogy az új rendszer üzemeltetési költségei kisebbek a korábbi rendszerénél). Amennyiben az új rendszer üzemeltetési költségei nagyobbak a korábbi rendszernél, akkor felmerül kérdés, hogy mi okból van szükség a korszerűsítésre, hiszen, ha nem közvetlen gazdasági okai vannak akkor nehéz számszerűsíteni a korszerűsítés megtérülését.

Milyen egyéb gazdasági szempontok lehetnek?

Nem közvetlenül jelenik meg költség és haszon oldalon, de közvetetten gazdasági szempontok lehetnek az ergonómiai szempontok, a környezeti hatások, az esztétikai szempontok is. Ahol a világítás korszerűbb, ott nagyobb eséllyel fognak a munkavállalók produktívan teljesíteni, egy környezetvédelemre odafigyelő céggel nagyobb eséllyel köt üzletet egy igényes cég, egy szép, esztétikus világítással bíró cégnek jobb lesz a megítélésé az ügyfeleknek és a munkavállalóknak egyaránt. Ezek közvetetten mind hasznot hoznak a vállalkozásnak. Gazdasági szempontnak tekinthető még a szabályozási rendszer is, hiszen elképzelhető, hogy a korábbi világítási rendszer a legújabb szabványoknak, követelményeknek, törvényi előírásoknak már nem felel meg, és ezért van szükség a világítás korszerűsítésére.

Kategóriák
Internet Technológia

A legelterjedtebb marketing típusok 2020-ban

A marketingnek rengeteg fajtája van, melyek mind beváltak az évtizedek, vagy akár évszázadok alatt. Ahogy fejlődik a technológia, annál jobban tolódik el az irány a digitális marketing felé, azonban számtalanszor láthatjuk, hogy a piacvezető cégek a régebbi módszereket is használják. Listánkban összeszedtük azokat a marketing eszközöket, melyek dominálták 2020-at és valószínűleg a következő évben is jó párszor fogunk találkozni velük.

Tradicionális marketing

Jellemzően a márkaépítést értjük olyan csatornákon, melyek az internet előtt is jelen voltak, úgy mint a televízió, rádió, nyomtatott sajtó, és hirdetőtáblák. Jellemzően csak a piacvezető cégek alkalmazzák még ezeket az eszközöket, mivel az áruk jóval drágább, mint a digitális marketing fajtáké.

Digitális marketing

Ebbe a marketin típusba minden olyan beleillik, mely az interneten valamilyen formában alkalmazza, azon eszközein megjelenik. Ezt a típust számos kisebb fajtára is lehet bontani, melyet meg is teszünk ebben a bejegyzésben. A digitális marketing évről-évre fejlődik és növekszik, mivel folyamatosan emelkednek a kiadások is. Jellemzően két részre szokták bontani, sokan külön szedik a keresőmarketinget és a keresőoptimalizálást.

Keresőmotor optimalizálás

Jellemzően keresőoptimalizálásnak nevezik, de a „hivatalos” megnevezése keresőmotor optimalizálás, vagy Search Engine Marketing (SEM). Lényege, hogy a vállalkozás termékei, vagy szolgáltatási megjelenjenek a különböző keresőmotorok találati listáján. Amikor a felhasználó beír egy bizonyos kifejezést, ami az adott vállalkozás valamilyen termékéhez, vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik, akkor annak az oldalnak meg kell jelennie a találati listán. Természetesen ez csak akkor érhető el, ha ez a cég erőforrást és pénzt fektet a keresőoptimalizálásba.

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy kiváló eszköz, hogy a felhasználókkal megismertessük a vállalkozásunkat, valamint segíthetjük a keresőrobotokat, hogy értékes információkat találjanak a szolgáltatásokról, termékekről. Definíciója szerint a tartalom előállítását, megjelenítését, többszörözését jelenti a célfelhasználók számára. A leggyakoribb tartalommarketing csatornák a szociális média felületek, és blogok.

A tartalommarketing célja, hogy segítsük a felhasználókat a vásárlási folyamatban. Elősző edukálni kell őket a leggyakoribb kérdésekről és el kell oszlatni mindenféle kétséget, mielőtt vásárlásra adnák a fejüket. Ezután ütemezni kell a folyamatos tartalmakat, hogy a lehető legjobban segítsük a felhasználókat.

Email marketing

Az email marketing azt jelenti, hogy edukáló, vagy szórakoztató tartalmakat, illetve akciós ajánlatokat küldünk a felhasználóknak, akik saját akaratukból adják meg az email címüket vállalkozásunknak. A fő célja ennek a marketing típusnak, hogy mélyítsük a felhasználó és vállalkozunk közötti kapcsolatot, ezáltal növeljük az eladás esélyét, valamint tanítsuk a felhasználókat a vállalkozásunkról.

Ezek lettek volna a leggyakoribb marketing típusok 2020-ban.

Kategóriák
Internet Technológia

Mi az a keresőmarketing?

A keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) egy olyan digitális marketingstratégia, amelyet egy weboldal láthatóságának növelésére használunk a keresőmotorok találati listáján (SERP – Search Engine Page Results).

Míg maga a kifejezés egyszerre utalt mind az organikus keresési tevékenységekre, például a keresőoptimalizálására (SEO), mind a fizetettre, most már szinte kizárólag a fizetett keresési hirdetésekre utal.

Gyakran emlegetik PPC kampánynak, vagy fizetett hirdetéseknek is (PPC – Pay Perc Click).

Miért fontos a SEM?

A keresőoptimalizálás a legtöbb esetben hónapokat vesz igénybe, azonban a fizetett hirdetéseket akár egy nap alatt is el lehet indítani, így folyamatos befektetéssel pillanatok alatt lehet kampányokat létrehozni, ezzel pedig releváns vásárlókat és érdeklődőket csábítani a kívánt oldalra.

A keresőmarketing során a hirdetők csak azokra a megjelenésekre fizetnek, amelyek látogatókat eredményeznek.

Mivel a fogyasztók keresési kérdéseket keresnek azzal a szándékkal, hogy kereskedelmi jellegű információkat keressenek, kiváló lelkiállapotban vannak vásárláshoz, összehasonlítva más webhelyekkel, például a közösségi médiával, ahol a felhasználók nem kifejezetten keresnek valamit.

Jellemzően akik egy keresőmotorban keresnek bizonyos kifejezésekre, azok már valamilyen szinten elkötelezettek az mellett, hogy vásároljanak, így egy PPC kampány, vagy keresőmarketing tevékenységnél könnyedén lehet eladásokat generálni, természetesen csak a megfelelő kifejezések használatával.

A keresőmarketing pontosan a megfelelő időben éri el a fogyasztókat: amikor nyitottak az új információkra. A digitális reklám többségével ellentétben a PPC reklámozása nem betolakodó, és nem szakítja meg feladataikat.

Ahogy már írtuk, keresőmarketinggel, vagyis PPC kampányokkal, fizetett hirdetésekkel lehet  a leggyorsabban látogatókat generálni.

A keresőmotorok bonyolult algoritmusokat használnak annak biztosítására, hogy minden kereséshez a legrelevánsabb eredményeket érjék el, ideértve a helyet és az egyéb rendelkezésre álló információkat.

A fizetett keresési hirdetéseknél a szponzorált hirdetések a keresőmotor találati oldalainak tetején és oldalán jelennek meg, így nagyobb láthatóságot kapnak, mint az organikus találatok.

Tegyük fel, hogy Ön olyan ügyfél, aki egy terméket vagy szolgáltatást keres online. Elnavigál a keresőmotorba, és beírja a keresési kifejezéseket (más néven kulcsszavakat).

Az eredményoldalon (találati lista) olyan vállalati hirdetésekkel találkozik, amelyek kulcsszavai megegyeznek a keresésben szereplő kulcsszavakkal.

Ezek a hirdetések az oldal jól látható helyein jelennek meg – a többi kulcsszóval megegyező találati listával együtt. A fizetett listák relevánsak az Ön konkrét keresésekor, ezért nagyobb a valószínűsége, hogy rákattint egy ilyen fajta hirdetésre.

Most nézzük meg, hogy a SEM-kampányok hogyan működnek a marketing szempontjából.

A marketing szakértő az alábbi feladatok végzi el egy PPC kampány menedzselésekor, tervezésekor:

  • Kulcsszó kutatást végez, és kiválasztja a webhelyéhez vagy termékéhez kapcsolódó kulcsszókészletet;
  • Kiválasztja a hirdetés földrajzi helyét, ahol megjelenik (pl. Magyarország)
  • Létrehoz egy szöveges hirdetést, amelyet megjeleníthet a keresési eredmények között
  • Ajánlatot tesz arra az árra, amelyet hajlandó fizetni minden egyes kattintás után.

Sokan a fizetett hirdetéseket tartják a legjobb befektetési megtérülés eszköznek, azonban a keresőoptimalizálás olcsóbb tud lenne, természetesen csak akkor, ha jól végzik!

Magyarországon a legtöbben kétség kívül a Google Ads-ot használják fizetett hirdetésekre. Integrálva van a találati listával, így mindig megjelennek a fizetett hirdetések az organikus találati lista fölött és alatt, így mindig előnyben lesznek, magyarul nagyobb lesz az átkattintási arányuk (100 emberből többen fognak rákattintani, mint az organikus találati lista legelső helyezettjére).

A keresőmarketing régen magába foglalta a PPC-t és a SEO-t, mára már azonban csak a fizetett hirdetéseket értjük eme kifejezés alatt.

Kategóriák
Technológia

Ózonos gépjármű tisztítás előnyei

Az ózonnal történő tisztítás kiváló a gépkocsi belső terének tisztítására, illetve a klímaberendezés fertőtlenítésére. A gépjárművek klímája gyakran felelős a különféle megbetegedések, fertőzések kialakulásáért, éppen ezért nagyon fontos, hogy rendszeres időközönként tisztíttassuk ki. Az ózonos kezelés olyan eljárás, ami makulátlanul eltünteti a szennyeződéseket, penészgombákat és baktériumokat, a klímából és a szellőzőrendszerből egyaránt, de még a kellemetlen szagokat is megszünteti, például remek a dohányfüst ellen.

A szokványos klímatisztításnál az ózonos megoldás lényegesen gyorsabb és hatékonyabb, nem mellesleg egyszerűbb is. Hatalmas előnye, hogy nem maradhat utána káros vegyület, mert abszolút vegyszermentes, tehát környezetbarát. Ennek a tulajdonságának köszönhetően a kisgyermekes családoknak célszerű ezt a módszert választaniuk az utastér tisztításához, fertőtlenítéséhez.

Tipp: gyakori műszaki meghibásodások kisteherautóknál

A kellemetlen szagokat nem csupán elfedi, hanem teljes mértékben megszünteti, így az ülésszövetek, szőnyeg és a szellőzőrendszer is garantáltan megtisztul. A gépkocsiban keletkezett bántó illatokat számtalan dolog előidézheti, ilyen lehet a dohányzás, állatszőr vagy a klíma, amit elhanyagoltak. Az üzletekben megvásárolt illatosító önmagában nem elegendő és képtelen megszüntetni az utastérben terjengő bűzt. Egyébként is előnyösebb, ha az illatosító nem keveredik össze a nem kívánatos szagokkal.

Az autóklíma tisztításának ideje…

Amint már fentebb említettük, a klíma rendszerében előszeretettel szaporodnak el a mikroorganizmusok. A sötét és nedves terület kedvező számukra.

Egy személyautó ózonos tisztítása körülbelül 15-30 percet vesz igénybe, de ez nagyban függ a szennyezettség mértékétől. Az ár cégenként és városonként változó, de nagyjából 7.500 Huf körül mozog. Teherautókon, kisteherautókon, buszokon is elvégezhető a folyamat, itt egy picivel több idővel és magasabb összeggel számoljunk.

Amennyiben úgy érezzük, hogy nincsenek jó illatok az autóban és ezt már a kárpit is magába szívta, okvetlen vegyük igénybe a szolgáltatást, ami az allergiában és asztmában szenvedőknek még nagyobb előnyére válik, hiszen magasabb az esélye az allergiás reakció kialakulásának, ha az érintett személy szervezete irritálva van.

Kategóriák
Technológia

A GPS nyomkövetés jelentősége

A GPS egy naponta, több milliók által használt technológia, mely megreformálta az utazást, helyzetjelentést és a nyomkövetés. Global Positioning System, magyarul Globális Helymeghatározó Rendszer-t jelenti a rövidítés. Eredetileg az amerikai védelmi minisztérium fejlesztette és építette ki, természetesen elsődlegesen katonai célokra, de mára már bárkinek elérhetővé vált. Eredetileg 24 műholdból állt a GPS rendszer, de további műholdakat lőttek fel, így kiegészítve 31-re a számot. A további vezető országok is fejlesztik a saját műholdas rendszereiket. A technológia tehát bárki számára elérhető és ezt kiválóan lehet alkalmazni a helymeghatározásnál, valamint a nyomkövetésnél is.

GPS nyomkövetés

Hogyan működik a GPS nyomkövetés?

A GPS nyomkövetés rendkívül egyszerű a gyakorlatban, mivel csak egy jeladó, valamint egy SIM kártya szükséges a működéséhez. Az ezzel a szolgáltatással foglakozó cégek általában fejlesztenek egy saját alkalmazást, mely felületén a felhasználó pontosan nyomon tudja követni a kívánt gépjárművét, flottáját, vagy akár szeretteit, háziállatait. A legnépszerűbb felhasználási módja a GPS nyomkövetésnek a gépjármű nyomkövetés, de az gyakran fordul flottakövetésbe is. Az autóra, teherautóra, vagy kamionra csak fel kell helyezni a GPS nyomkövetőt, belehelyezni a SIM kártyát és már figyelni is lehet, hogy az adott jármű hol is jár a nagyvilágban. A GPS nyomkövetést már rendkívül kedvező áron lehet kérni a különböző cégeknél, ráadásul van, ahol moduláris módon alakították ki az ajánlatokat, vagyis csak azért kell a megrendelőnek fizetnie, amit használ is. Ilyen plusz szolgáltatások lehetnek az üzemanyag sapka levétel érzékelés, vagy a raktárnyitás érzékelése. A GPS nyomkövetés egyre jobban terjed Magyarországon, mivel rendkívül alacsony összegért biztonságban tudhatja a megrendelő a járművét, lopás esetén pedig szinte méterre pontosan meg lehet határozni a helyzetét, járjon bárhol a nagyvilágban, így pontos információt lehet adni a rendőrségnek.

Kategóriák
Technológia

Vezérelhető okosüveg – az üveg berendezések jövője

Az üvegberendezések meglehetősen feldobják környezetüket, a lakberendezők is előszeretettel ajánlják, mivel modernek és egyben elegánsak is. Az üvegből készült berendezések teljes mértékben biztonságosak, a gyártásuk során rengeteg előírást be kell tartaniuk a készítőknek. A technológia fejlődésének köszönhetően az üvegiparban már megjelent a vezérelhető okosüveg is.

Mi az a vezérelhető okosüveg és milyen előnyei vannak?

Az átlátszó üvegfelületet pillanatok alatt, egyetlen kapcsolással tejszínűvé változtathatjuk. Az okosüveg többféle módon is vezérelhető, történhet fali kapcsolóval, távirányítóval vagy okostelefonnal. Az átlátszón kívül választhatunk színes, esetleg opálos felületű üveget is. A beépítést részletes tervezés előzi meg, a szakemberek a megrendelő egyedi igényeit is figyelembe veszik. Az olyan helyekre, ahol szigorú higiéniai előírások betartása kötelező, kiváló megoldás az antibakteriális üveg kombinációja az okosüveggel, ami nem csak takar, hanem meggátolja, hogy a baktériumok megtelepedjenek. Ilyen hely lehet egy kórházi műtő, vizsgáló, háziorvosi rendelő, stb. Ezen kívül okosüveggel találkozhatunk még hotelekben, vendéglátó egységekben, boltokban, irodaházakban, otthonunkban pedig használhatjuk függöny helyett, esetleg térelválasztóként, de még a fürdőszobába is telepíthető, akár színes, tűzálló, edzett vagy különleges formájú változatban is.

Az okosüveg tisztítása…

A tisztítása pofon egyszerű, ugyanúgy kell eljárnunk, mint a hagyományos üveg esetében, egy nedves rongy vagy egy üvegtisztító spray elegendő ahhoz, hogy megszabadítsuk a szennyeződésektől. Kerüljük az érdes, dörzsölő anyagokat, mert azok könnyen megkarcolhatják a felületét. A tisztítás során a vezérelhető okosüveg mindig legyen kikapcsolva.