Kategóriák
Internet Technológia

A legelterjedtebb marketing típusok 2020-ban

A marketingnek rengeteg fajtája van, melyek mind beváltak az évtizedek, vagy akár évszázadok alatt. Ahogy fejlődik a technológia, annál jobban tolódik el az irány a digitális marketing felé, azonban számtalanszor láthatjuk, hogy a piacvezető cégek a régebbi módszereket is használják. Listánkban összeszedtük azokat a marketing eszközöket, melyek dominálták 2020-at és valószínűleg a következő évben is jó párszor fogunk találkozni velük.

Tradicionális marketing

Jellemzően a márkaépítést értjük olyan csatornákon, melyek az internet előtt is jelen voltak, úgy mint a televízió, rádió, nyomtatott sajtó, és hirdetőtáblák. Jellemzően csak a piacvezető cégek alkalmazzák még ezeket az eszközöket, mivel az áruk jóval drágább, mint a digitális marketing fajtáké.

Digitális marketing

Ebbe a marketin típusba minden olyan beleillik, mely az interneten valamilyen formában alkalmazza, azon eszközein megjelenik. Ezt a típust számos kisebb fajtára is lehet bontani, melyet meg is teszünk ebben a bejegyzésben. A digitális marketing évről-évre fejlődik és növekszik, mivel folyamatosan emelkednek a kiadások is. Jellemzően két részre szokták bontani, sokan külön szedik a keresőmarketinget és a keresőoptimalizálást.

Keresőmotor optimalizálás

Jellemzően keresőoptimalizálásnak nevezik, de a „hivatalos” megnevezése keresőmotor optimalizálás, vagy Search Engine Marketing (SEM). Lényege, hogy a vállalkozás termékei, vagy szolgáltatási megjelenjenek a különböző keresőmotorok találati listáján. Amikor a felhasználó beír egy bizonyos kifejezést, ami az adott vállalkozás valamilyen termékéhez, vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik, akkor annak az oldalnak meg kell jelennie a találati listán. Természetesen ez csak akkor érhető el, ha ez a cég erőforrást és pénzt fektet a keresőoptimalizálásba.

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy kiváló eszköz, hogy a felhasználókkal megismertessük a vállalkozásunkat, valamint segíthetjük a keresőrobotokat, hogy értékes információkat találjanak a szolgáltatásokról, termékekről. Definíciója szerint a tartalom előállítását, megjelenítését, többszörözését jelenti a célfelhasználók számára. A leggyakoribb tartalommarketing csatornák a szociális média felületek, és blogok.

A tartalommarketing célja, hogy segítsük a felhasználókat a vásárlási folyamatban. Elősző edukálni kell őket a leggyakoribb kérdésekről és el kell oszlatni mindenféle kétséget, mielőtt vásárlásra adnák a fejüket. Ezután ütemezni kell a folyamatos tartalmakat, hogy a lehető legjobban segítsük a felhasználókat.

Email marketing

Az email marketing azt jelenti, hogy edukáló, vagy szórakoztató tartalmakat, illetve akciós ajánlatokat küldünk a felhasználóknak, akik saját akaratukból adják meg az email címüket vállalkozásunknak. A fő célja ennek a marketing típusnak, hogy mélyítsük a felhasználó és vállalkozunk közötti kapcsolatot, ezáltal növeljük az eladás esélyét, valamint tanítsuk a felhasználókat a vállalkozásunkról.

Ezek lettek volna a leggyakoribb marketing típusok 2020-ban.