A fémek kiemelt fontosságú elemek az életünk minden területén. Az acél tartószerkezetek, amelyek épületeink stabilitásáért felelősek, az autók karosszériája általában acéllemezekből készül, amelyek azon túl, hogy kellemes, designos megjelenéssel vértezik fel az autót biztonsági funkciót is ellátnak, megvédik a járművezetőt és az utasokat is az ütközés következményeitől, amennyire lehet.
Megint másfajta fémek sokkal személyesebb kapcsolatba kerülnek velünk: a nemesfémekből készült ékszerek egy születésnapi ajándéknak is tökéletesek, illetve természetesen az eljegyzési, majd karika gyűrűk régóta jelképezik az emberek közötti összetarozást. Más fémeket jobb elkerülni, de ha szükség van rájuk, akkor bizony nagyon fontos a minőségi megmunkálás. Az orvosi fémből készült orvosi eszközökkel senki nem szeretne találkozni, viszont jó tudni, hogy egy műtéthez használt szike, fogó stb. kiváló minőségű, szakszerűen megmunkált fémből készül, így feladatát precízen, pontosan tudja ellátni.
Más fémekkel való érintkezést pedig kifejezetten el kell kerülnünk. Vegyük például a higanyt. Korábban bevett gyakorlat volt a fém folyadék halmazállapotát kihasználni hőmérőkben, azonban veszélyt is hordozott magában, hiszen a higany gőzök kifejezetten mérgezőek. Ma már használatukat kerülik a háztartásban is használatos eszközökben. De gondolhatunk az ólomcsövekre, amelyeket régen a vízhálózat alkotóelemeiként is használtak, azonban a szervezetbe bekerülve számos problémához vezetnek. Ezeket a csöveket is igyekeznek mindenhol cserélni, lakásfeújítás során érdemes meggyőződni róla régi építésű ház esetén, hogy nem maradtak-e ólomcsövek a vizesblokkokban. Minden fém használatához szakszerű megmunkálásra van szükség. Az acélról többet lehet olvasni a Fertechnik acélipari megoldásai oldalon. Lemezmegmunkálás, lézervágás és számos további érdekességet olvashatunk. Az ékszerek készítése iránt érdeklődők akár az ékszerüzletek blogjaiban, vagy a Youtube-on is hasznos információkat találnak.
A pandémia sok cég működésében kényszerített ki változást, a zsúfolt irodai munkavégzés lehetetlenné vált a fertőzési kockázatok miatt. Szerencsére a 21. századi technológia olyan lehetőségeket teremtett, amelyekkel nem korlátozódott le a munkavégzés az irodára, hanem a világ bármely szegletéből lényegében zökkenőmentesen el lehet látni a feladatainkat.
Nincs szükség másra, mint egy számítógépre és internetkapcsolatra. Vagy mégis? Ezekre az irodai kiegészítőkre nemsokára kitérünk. A home office, az interneten keresztül történő munkavégzés más köntösbe öltözteti a folyamatokat, másképp reagál a szervezetünk az online megbeszéléseken, mint amikor tényleg bent ülünk rajtuk. Több kommunikáció zajlik írásban, vagy telefonon, ahol pedig elveszítjük a metakommunikáció képességét, az arcunk mimikai játékát, vagy egy email esetében a hangsúlyt, tónust.
Mégis úgy tűnik, hogy sok helyen ez a módszer nem csak, hogy szükségállapot idején, de a későbbi, normál munkarend esetén is jól beválik. És hogy mire lesz szükségünk az otthonunkban home officekor is? Nyomtatóra és fénymásoló papírra. Még nem mindenhol lehet elektronikusan elintézni az ügyeinket, és ilyenkor fontos, hogy a kinyomtatott anyag idejében eljusson a címzetthez. Ennek első állomása pedig a nyomtatás. Fekete-fehér és színes nyomtatásra alkalmas papírra egyaránt szükségünk lehet, gondoskodjunk róla, hogy legyen kéznél. Időnként ellenőrizzük a toner vagy festékpatron festék szintjét, nehogy akkor fogyjon ki, amikor fontos hivatalos dokumentumokat kellene kinyomtatni határidőre.
És természetesen nem maradhatnak el azok a dolgok sem, amelyek az íráshoz, iratrendezéshet kellenek, sokszor a hagyományos irodaszerek jobban használhatóak, mint az elektronikus alternatíváik, gondoljunk csak egy határidőnaplóra, amin akkor is ott piroslink a határidő, amikor a számítógép éppen az operációs rendszerét frissíti.
A vállalkozások célja végső soron a profitmaximalizálás. Amennyiben egy cég a gyára, irodája, épülete belső vagy külső világításának korszerűsítésén gondolkodik, mindenképpen szem előtt kell tartania a gazdasági szempontokat, hiszen ez alapján tudja eldönteni, hogy érdemes-e belevágni a világítás megújításába vagy sem.
Mik a legfontosabb gazdasági szempontok a világítás megújításánál?
Ahhoz, hogy
döntést tudjunk hozni a világításról, majd gazdaságossági
számítást tudjunk végezni, tudnunk kell azt, hogy mik az alapvető
követelményeink a cégnél megvilágítás szempontból.
Beszélgessünk el a világítástechnikai szakemberrel, hogy ezen
cél megvalósításához milyen technológiai lehetőségek állnak
a rendelkezésünkre.
Amennyiben megvannak a technológiai lehetőségek, máris közelebb kerülünk a megoldáshoz. Ezután mérlegelnünk kell, hogy a kiválasztott technológia telepítése milyen beruházási költségeket vonz maga után. Nem csak közvetlenül a technológiai eszközök (vezetékek, égők, lámpák stb.), és ezek beszerelése kerül pénzbe, de az esetleges átépítések; falbontás, álmennyezet beépítés, kábelcsatornázás, festés és egyéb felújítási munkálatok is. Tehát nem hagyakozhatunk csupán a világítással foglalkozó szakemberek által felvázolt költségekkel, az egyéb munkálatokra be kell kérni a felújítást elvégezni képes cégek, mesteremberek ajánlatait.
Amikor már tudjuk, hogy mik a beruházási költségek, pontosan fel kell mérnünk azt, hogy a korszerűsítés után milyen üzemeltetési költségekkel számolhatunk. Ebben tudnak segíteni a világítástechnikai szakemberek, hiszen ők tudják, hogy várhatóan mekkora lesz a fogyasztása a rendszernek, valamint milyen karbantartási költségekkel számolhatunk.
Ha sikerült
kiszámolni a várható beruházási (fix költség), és a
fenntartási, üzemeltetési költségeket (változó költség),
ezután már ki tudjuk számolni a megtérülési időt (feltéve,
hogy az új rendszer üzemeltetési költségei kisebbek a korábbi
rendszerénél). Amennyiben az új rendszer üzemeltetési költségei
nagyobbak a korábbi rendszernél, akkor felmerül kérdés, hogy mi
okból van szükség a korszerűsítésre, hiszen, ha nem közvetlen
gazdasági okai vannak akkor nehéz számszerűsíteni a
korszerűsítés megtérülését.
Milyen egyéb gazdasági szempontok lehetnek?
Nem közvetlenül
jelenik meg költség és haszon oldalon, de közvetetten gazdasági
szempontok lehetnek az ergonómiai szempontok, a környezeti hatások,
az esztétikai szempontok is. Ahol a világítás korszerűbb, ott
nagyobb eséllyel fognak a munkavállalók produktívan teljesíteni,
egy környezetvédelemre odafigyelő céggel nagyobb eséllyel köt
üzletet egy igényes cég, egy szép, esztétikus világítással
bíró cégnek jobb lesz a megítélésé az ügyfeleknek és a
munkavállalóknak egyaránt. Ezek közvetetten mind hasznot hoznak a
vállalkozásnak. Gazdasági szempontnak tekinthető még a
szabályozási rendszer is, hiszen elképzelhető, hogy a korábbi
világítási rendszer a legújabb szabványoknak, követelményeknek,
törvényi előírásoknak már nem felel meg, és ezért van szükség
a világítás korszerűsítésére.
A marketingnek rengeteg fajtája van, melyek mind beváltak az
évtizedek, vagy akár évszázadok alatt. Ahogy fejlődik a technológia, annál
jobban tolódik el az irány a digitális marketing felé, azonban számtalanszor
láthatjuk, hogy a piacvezető cégek a régebbi módszereket is használják.
Listánkban összeszedtük azokat a marketing eszközöket, melyek dominálták
2020-at és valószínűleg a következő évben is jó párszor fogunk találkozni
velük.
Tradicionális marketing
Jellemzően a márkaépítést értjük olyan csatornákon, melyek
az internet előtt is jelen voltak, úgy mint a televízió, rádió, nyomtatott
sajtó, és hirdetőtáblák. Jellemzően csak a piacvezető cégek alkalmazzák még
ezeket az eszközöket, mivel az áruk jóval drágább, mint a digitális marketing
fajtáké.
Digitális marketing
Ebbe a marketin típusba minden olyan beleillik, mely az interneten valamilyen formában alkalmazza, azon eszközein megjelenik. Ezt a típust számos kisebb fajtára is lehet bontani, melyet meg is teszünk ebben a bejegyzésben. A digitális marketing évről-évre fejlődik és növekszik, mivel folyamatosan emelkednek a kiadások is. Jellemzően két részre szokták bontani, sokan külön szedik a keresőmarketinget és a keresőoptimalizálást.
Keresőmotor optimalizálás
Jellemzően keresőoptimalizálásnak nevezik, de a „hivatalos”
megnevezése keresőmotor optimalizálás, vagy Search Engine Marketing (SEM).
Lényege, hogy a vállalkozás termékei, vagy szolgáltatási megjelenjenek a
különböző keresőmotorok találati listáján. Amikor a felhasználó beír egy
bizonyos kifejezést, ami az adott vállalkozás valamilyen termékéhez, vagy
szolgáltatáshoz kapcsolódik, akkor annak az oldalnak meg kell jelennie a
találati listán. Természetesen ez csak akkor érhető el, ha ez a cég erőforrást
és pénzt fektet a keresőoptimalizálásba.
Tartalommarketing
A tartalommarketing egy kiváló eszköz, hogy a
felhasználókkal megismertessük a vállalkozásunkat, valamint segíthetjük a
keresőrobotokat, hogy értékes információkat találjanak a szolgáltatásokról,
termékekről. Definíciója szerint a tartalom előállítását, megjelenítését,
többszörözését jelenti a célfelhasználók számára. A leggyakoribb tartalommarketing
csatornák a szociális média felületek, és blogok.
A tartalommarketing célja, hogy segítsük a felhasználókat a
vásárlási folyamatban. Elősző edukálni kell őket a leggyakoribb kérdésekről és
el kell oszlatni mindenféle kétséget, mielőtt vásárlásra adnák a fejüket.
Ezután ütemezni kell a folyamatos tartalmakat, hogy a lehető legjobban segítsük
a felhasználókat.
Email marketing
Az email marketing azt jelenti, hogy edukáló, vagy
szórakoztató tartalmakat, illetve akciós ajánlatokat küldünk a felhasználóknak,
akik saját akaratukból adják meg az email címüket vállalkozásunknak. A fő célja
ennek a marketing típusnak, hogy mélyítsük a felhasználó és vállalkozunk
közötti kapcsolatot, ezáltal növeljük az eladás esélyét, valamint tanítsuk a
felhasználókat a vállalkozásunkról.
Ezek lettek volna a leggyakoribb marketing típusok 2020-ban.
A keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) egy olyan
digitális marketingstratégia, amelyet egy weboldal láthatóságának növelésére
használunk a keresőmotorok találati listáján (SERP – Search Engine Page Results).
Míg maga a kifejezés egyszerre utalt mind az organikus
keresési tevékenységekre, például a keresőoptimalizálására (SEO), mind a
fizetettre, most már szinte kizárólag a fizetett keresési hirdetésekre utal.
Gyakran emlegetik PPC kampánynak, vagy fizetett
hirdetéseknek is (PPC – Pay Perc Click).
Miért fontos a SEM?
A keresőoptimalizálás a legtöbb esetben hónapokat vesz
igénybe, azonban a fizetett hirdetéseket akár egy nap alatt is el lehet
indítani, így folyamatos befektetéssel pillanatok alatt lehet kampányokat
létrehozni, ezzel pedig releváns vásárlókat és érdeklődőket csábítani a kívánt
oldalra.
A keresőmarketing során a hirdetők csak azokra a megjelenésekre
fizetnek, amelyek látogatókat eredményeznek.
Mivel a fogyasztók keresési kérdéseket keresnek azzal a
szándékkal, hogy kereskedelmi jellegű információkat keressenek, kiváló
lelkiállapotban vannak vásárláshoz, összehasonlítva más webhelyekkel, például a
közösségi médiával, ahol a felhasználók nem kifejezetten keresnek valamit.
Jellemzően akik egy keresőmotorban keresnek bizonyos
kifejezésekre, azok már valamilyen szinten elkötelezettek az mellett, hogy
vásároljanak, így egy PPC kampány, vagy keresőmarketing tevékenységnél
könnyedén lehet eladásokat generálni, természetesen csak a megfelelő
kifejezések használatával.
A keresőmarketing pontosan a megfelelő időben éri el a
fogyasztókat: amikor nyitottak az új információkra. A digitális reklám
többségével ellentétben a PPC reklámozása nem betolakodó, és nem szakítja meg
feladataikat.
Ahogy már írtuk, keresőmarketinggel, vagyis PPC kampányokkal,
fizetett hirdetésekkel lehet a leggyorsabban
látogatókat generálni.
A keresőmotorok bonyolult algoritmusokat használnak annak
biztosítására, hogy minden kereséshez a legrelevánsabb eredményeket érjék el,
ideértve a helyet és az egyéb rendelkezésre álló információkat.
A fizetett keresési hirdetéseknél a szponzorált hirdetések a
keresőmotor találati oldalainak tetején és oldalán jelennek meg, így nagyobb
láthatóságot kapnak, mint az organikus találatok.
Tegyük fel, hogy Ön olyan ügyfél, aki egy terméket vagy
szolgáltatást keres online. Elnavigál a keresőmotorba, és beírja a keresési
kifejezéseket (más néven kulcsszavakat).
Az eredményoldalon (találati lista) olyan vállalati
hirdetésekkel találkozik, amelyek kulcsszavai megegyeznek a keresésben szereplő
kulcsszavakkal.
Ezek a hirdetések az oldal jól látható helyein jelennek meg
– a többi kulcsszóval megegyező találati listával együtt. A fizetett listák relevánsak
az Ön konkrét keresésekor, ezért nagyobb a valószínűsége, hogy rákattint egy
ilyen fajta hirdetésre.
Most nézzük meg, hogy a SEM-kampányok hogyan működnek a
marketing szempontjából.
A marketing szakértő az alábbi feladatok végzi el egy PPC
kampány menedzselésekor, tervezésekor:
Kulcsszó kutatást végez, és kiválasztja a
webhelyéhez vagy termékéhez kapcsolódó kulcsszókészletet;
Kiválasztja a hirdetés földrajzi helyét, ahol
megjelenik (pl. Magyarország)
Létrehoz egy szöveges hirdetést, amelyet
megjeleníthet a keresési eredmények között
Ajánlatot tesz arra az árra, amelyet hajlandó
fizetni minden egyes kattintás után.
Sokan a fizetett hirdetéseket tartják a legjobb befektetési megtérülés eszköznek, azonban a keresőoptimalizálás olcsóbb tud lenne, természetesen csak akkor, ha jól végzik!
Magyarországon a legtöbben kétség kívül a Google Ads-ot
használják fizetett hirdetésekre. Integrálva van a találati listával, így
mindig megjelennek a fizetett hirdetések az organikus találati lista fölött és
alatt, így mindig előnyben lesznek, magyarul nagyobb lesz az átkattintási arányuk
(100 emberből többen fognak rákattintani, mint az organikus találati lista
legelső helyezettjére).
A keresőmarketing régen magába foglalta a PPC-t és a SEO-t,
mára már azonban csak a fizetett hirdetéseket értjük eme kifejezés alatt.
Az
ózonnal történő tisztítás kiváló a gépkocsi belső terének
tisztítására, illetve a klímaberendezés fertőtlenítésére. A
gépjárművek klímája gyakran felelős a különféle
megbetegedések, fertőzések kialakulásáért, éppen ezért nagyon
fontos, hogy rendszeres időközönként tisztíttassuk ki. Az ózonos
kezelés olyan eljárás, ami makulátlanul eltünteti a
szennyeződéseket, penészgombákat és baktériumokat, a klímából
és a szellőzőrendszerből egyaránt, de még a kellemetlen
szagokat is megszünteti, például remek a dohányfüst ellen.
A
szokványos klímatisztításnál az ózonos megoldás lényegesen
gyorsabb és hatékonyabb, nem mellesleg egyszerűbb is. Hatalmas
előnye, hogy nem maradhat utána káros vegyület, mert abszolút
vegyszermentes, tehát környezetbarát. Ennek a tulajdonságának
köszönhetően a kisgyermekes családoknak célszerű ezt a módszert
választaniuk az utastér tisztításához, fertőtlenítéséhez.
A
kellemetlen szagokat nem csupán elfedi, hanem teljes mértékben
megszünteti, így az ülésszövetek, szőnyeg és a
szellőzőrendszer is garantáltan megtisztul. A gépkocsiban
keletkezett bántó illatokat számtalan dolog előidézheti, ilyen
lehet a dohányzás, állatszőr vagy a klíma, amit elhanyagoltak.
Az üzletekben megvásárolt illatosító önmagában nem elegendő
és képtelen megszüntetni az utastérben terjengő bűzt. Egyébként
is előnyösebb, ha az illatosító nem keveredik össze a nem
kívánatos szagokkal.
Az autóklíma tisztításának ideje…
Amint
már fentebb említettük, a klíma rendszerében előszeretettel
szaporodnak el a mikroorganizmusok. A sötét és nedves terület
kedvező számukra.
Egy
személyautó ózonos tisztítása körülbelül 15-30 percet vesz
igénybe, de ez nagyban függ a szennyezettség mértékétől. Az ár
cégenként és városonként változó, de nagyjából 7.500 Huf
körül mozog. Teherautókon, kisteherautókon, buszokon is
elvégezhető a folyamat, itt egy picivel több idővel és magasabb
összeggel számoljunk.
Amennyiben
úgy érezzük, hogy nincsenek jó illatok az autóban és ezt már a
kárpit is magába szívta, okvetlen vegyük igénybe a
szolgáltatást, ami az allergiában és asztmában szenvedőknek még
nagyobb előnyére válik, hiszen magasabb az esélye az allergiás
reakció kialakulásának, ha az érintett személy szervezete
irritálva van.
A GPS egy naponta, több milliók által használt technológia,
mely megreformálta az utazást, helyzetjelentést és a nyomkövetés. Global
Positioning System, magyarul Globális Helymeghatározó Rendszer-t jelenti a
rövidítés. Eredetileg az amerikai védelmi minisztérium fejlesztette és építette
ki, természetesen elsődlegesen katonai célokra, de mára már bárkinek elérhetővé
vált. Eredetileg 24 műholdból állt a GPS rendszer, de további műholdakat lőttek
fel, így kiegészítve 31-re a számot. A további vezető országok is fejlesztik a
saját műholdas rendszereiket. A technológia tehát bárki számára elérhető és ezt
kiválóan lehet alkalmazni a helymeghatározásnál, valamint a nyomkövetésnél is.
Hogyan működik a GPS nyomkövetés?
A GPS nyomkövetés rendkívül egyszerű a gyakorlatban, mivel csak egy jeladó, valamint egy SIM kártya szükséges a működéséhez. Az ezzel a szolgáltatással foglakozó cégek általában fejlesztenek egy saját alkalmazást, mely felületén a felhasználó pontosan nyomon tudja követni a kívánt gépjárművét, flottáját, vagy akár szeretteit, háziállatait. A legnépszerűbb felhasználási módja a GPS nyomkövetésnek a gépjármű nyomkövetés, de az gyakran fordul flottakövetésbe is. Az autóra, teherautóra, vagy kamionra csak fel kell helyezni a GPS nyomkövetőt, belehelyezni a SIM kártyát és már figyelni is lehet, hogy az adott jármű hol is jár a nagyvilágban. A GPS nyomkövetést már rendkívül kedvező áron lehet kérni a különböző cégeknél, ráadásul van, ahol moduláris módon alakították ki az ajánlatokat, vagyis csak azért kell a megrendelőnek fizetnie, amit használ is. Ilyen plusz szolgáltatások lehetnek az üzemanyag sapka levétel érzékelés, vagy a raktárnyitás érzékelése. A GPS nyomkövetés egyre jobban terjed Magyarországon, mivel rendkívül alacsony összegért biztonságban tudhatja a megrendelő a járművét, lopás esetén pedig szinte méterre pontosan meg lehet határozni a helyzetét, járjon bárhol a nagyvilágban, így pontos információt lehet adni a rendőrségnek.
Az üvegberendezések meglehetősen feldobják környezetüket, a lakberendezők is előszeretettel ajánlják, mivel modernek és egyben elegánsak is. Az üvegből készült berendezések teljes mértékben biztonságosak, a gyártásuk során rengeteg előírást be kell tartaniuk a készítőknek. A technológia fejlődésének köszönhetően az üvegiparban már megjelent a vezérelhető okosüveg is.
Mi az a vezérelhető
okosüveg és milyen előnyei vannak?
Az átlátszó
üvegfelületet pillanatok alatt, egyetlen kapcsolással tejszínűvé
változtathatjuk. Az okosüveg többféle módon is vezérelhető,
történhet fali kapcsolóval, távirányítóval vagy
okostelefonnal. Az átlátszón kívül választhatunk színes,
esetleg opálos felületű üveget is. A beépítést részletes
tervezés előzi meg, a szakemberek a megrendelő egyedi igényeit is
figyelembe veszik. Az olyan helyekre, ahol szigorú higiéniai
előírások betartása kötelező, kiváló megoldás az
antibakteriális üveg kombinációja az okosüveggel, ami nem csak
takar, hanem meggátolja, hogy a baktériumok megtelepedjenek. Ilyen
hely lehet egy kórházi műtő, vizsgáló, háziorvosi rendelő,
stb. Ezen kívül okosüveggel találkozhatunk még hotelekben,
vendéglátó egységekben, boltokban, irodaházakban, otthonunkban
pedig használhatjuk függöny helyett, esetleg térelválasztóként,
de még a fürdőszobába is telepíthető, akár színes, tűzálló,
edzett vagy különleges formájú változatban is.
Az okosüveg
tisztítása…
A tisztítása pofon
egyszerű, ugyanúgy kell eljárnunk, mint a hagyományos üveg
esetében, egy nedves rongy vagy egy üvegtisztító spray elegendő
ahhoz, hogy megszabadítsuk a szennyeződésektől. Kerüljük az
érdes, dörzsölő anyagokat, mert azok könnyen megkarcolhatják a
felületét. A tisztítás során a vezérelhető okosüveg mindig
legyen kikapcsolva.