Kategóriák
Üzlet

Hogyan építs jó üzletet?

Minden kezdő vállalkozó első kérdése az, hogyan építsen jó üzletet. Nehéz egyetlen cikkben összefoglalni azt a temérdek szempontot, amire oda kell figyelni, és még nehezebb általánosságokat találni a témában. Azonban van 5+1 olyan alapelv, amely minden sikeres vállalkozás életében megtalálható.

1. Megfelelő csapat

Egyetlen ember sem érthet mindenhez. Legyen szó mikrovállalkozásról, vagy nemzetközi piacok meghódítására készülő nagyvállalatról, egy jó cégvezető mindig a megfelelő emberekkel veszi körül magát. Ettől függetlenül persze fontos, hogy át tudja látni az egyes területeket, de mindenképpen szüksége lesz olyan szakemberekre, akik előre tudják vinni az üzletet. Sőt, érdemes a fejlesztésükre is erőforrást szánni, és különböző coachok, vagy akár online képzések segítségével még jobban felszínre hozni a képességüket.

2. Kiváló termék és szolgáltatás

Köztudott, hogy a gagyi termékeket és szolgáltatásokat is le lehet tolni a fogyasztók torkán, de erre hosszú távú stratégiát nem lehet építeni. Mindenképpen szükség van arra, hogy vagy egy meglévő kereslet legyen kimagasló minőségben kiszolgálva, vagy egy életképes piacra nyisson kaput a szervezet.

3. Megkülönböztetés

Noha az előző pont nélkül nem lesz életképes sokáig egyetlen profitorientált társaság sem, arra is ügyelni kell, hogy valami egyedi, más által nem kínált terméket, vagy szolgáltatást nyújtson a cég. Nem kell nagy dolgokra gondolni: lehet ez egy kedves ügyfélszolgálat, egy magasabb fokú garancia, vagy bármi olyan, amellyel valóban meg tudja önmagát különböztetni a többi piaci szereplőtől.

4. Célcsoport ismerete

Az előzőek csak akkor tudnak igazán megvalósulni, ha a döntéshozók pontosan tudják, hogy ki a célcsoportjuk. Sokan buktak már bele abba, hogy a saját igazukat szerették volna érvényesíteni az üzleti életben, azonban nem vették számításba a vevőkör pontos igényeit.

5. Üzleti tervezés

Egy jó üzletet csak akkor lehet felépíteni, ha pontos célkitűzések és a vállalkozás egészére kiterjedő, tudatos stratégia áll rendelkezésre. Megfelelő tervezés nélkül egy cég olyan, mint az ablak nélküli repülő: a sikeressége csak a vakszerencsén múlik.

+1: vízió és kitartás

Róma sem egy nap alatt épült fel, és egyetlen céget sem lehet rövid idő alatt jövedelmezővé tenni. Időt és pénzt kell befektetni annak érdekében, hogy fel lehessen építeni egy jó üzletet. Ami pedig a legfontosabb: sosincs arra garancia, hogy sikerrel jár az ember.