Minden kezdő vállalkozó első kérdése az, hogyan építsen jó üzletet. Nehéz egyetlen cikkben összefoglalni azt a temérdek szempontot, amire oda kell figyelni, és még nehezebb általánosságokat találni a témában. Azonban van 5+1 olyan alapelv, amely minden sikeres vállalkozás életében megtalálható.
1. Megfelelő
csapat
Egyetlen ember sem érthet mindenhez. Legyen szó mikrovállalkozásról, vagy nemzetközi piacok meghódítására készülő nagyvállalatról, egy jó cégvezető mindig a megfelelő emberekkel veszi körül magát. Ettől függetlenül persze fontos, hogy át tudja látni az egyes területeket, de mindenképpen szüksége lesz olyan szakemberekre, akik előre tudják vinni az üzletet. Sőt, érdemes a fejlesztésükre is erőforrást szánni, és különböző coachok, vagy akár online képzések segítségével még jobban felszínre hozni a képességüket.
2. Kiváló
termék és szolgáltatás
Köztudott, hogy
a gagyi termékeket és szolgáltatásokat is le lehet tolni a
fogyasztók torkán, de erre hosszú távú stratégiát nem lehet
építeni. Mindenképpen szükség van arra, hogy vagy egy meglévő
kereslet legyen kimagasló minőségben kiszolgálva, vagy egy
életképes piacra nyisson kaput a szervezet.
3.
Megkülönböztetés
Noha az előző
pont nélkül nem lesz életképes sokáig egyetlen profitorientált
társaság sem, arra is ügyelni kell, hogy valami egyedi, más által
nem kínált terméket, vagy szolgáltatást nyújtson a cég. Nem
kell nagy dolgokra gondolni: lehet ez egy kedves ügyfélszolgálat,
egy magasabb fokú garancia, vagy bármi olyan, amellyel valóban meg
tudja önmagát különböztetni a többi piaci szereplőtől.
4. Célcsoport
ismerete
Az előzőek csak
akkor tudnak igazán megvalósulni, ha a döntéshozók pontosan
tudják, hogy ki a célcsoportjuk. Sokan buktak már bele abba, hogy
a saját igazukat szerették volna érvényesíteni az üzleti
életben, azonban nem vették számításba a vevőkör pontos
igényeit.
5. Üzleti
tervezés
Egy jó üzletet
csak akkor lehet felépíteni, ha pontos célkitűzések és a
vállalkozás egészére kiterjedő, tudatos stratégia áll
rendelkezésre. Megfelelő tervezés nélkül egy cég olyan, mint az
ablak nélküli repülő: a sikeressége csak a vakszerencsén múlik.
+1: vízió és
kitartás
Róma sem egy nap
alatt épült fel, és egyetlen céget sem lehet rövid idő alatt
jövedelmezővé tenni. Időt és pénzt kell befektetni annak
érdekében, hogy fel lehessen építeni egy jó üzletet. Ami pedig
a legfontosabb: sosincs arra garancia, hogy sikerrel jár az ember.